tisdag 12 april 2011

Findus, löpning och trädgårdsarbete

Idag på jobbet hade vi den årliga påskfesten. Detta år hade vi valt att var ute och göra pinnbröd. De flesta barnen smakade och det var varierande utlåtanden. Vissa saknade "korven" och tyckte det var konstigt att grilla bara bröd :-) "Jag tyckte inte om det där brödet utan korv " var en av kommentarerna Detta år hade katten Findus nosat sig till grillningen och kom smygande vid staketet, men denna gång hade han bråttom hem till hönorna och Pettson, men han hann dock med att få sig ett smakprov. Findus "The cat"

Efter jobbet blev det en löpvända hem. Hade planerat intervaller som jag för övrigt är en riktig "rookie" på, men tyvärr så kändes kroppen blä. Jag hade även sällskap av håll, tunga ben och hårstrå i halsen. Får väl bli intervaller en annan gång. Skönt springväder iaf :-)


Hemma väntade trädgårdsarbete fram tills mörkret föll. Krattning, klipning och släpa, släpa, släpa grenar. Ett fenomen har hänt på vår gräsmatta på framsidan (iaf om ni frågar en trädgårdsexpert som mig, öhh) Vår blodlönn fällde sina näsor i höstas och nu har det kommit bebisar på vår gräsmatta, massor av bebisar. De har nu tittat upp hur många gröna skott som helst, hårt sitter de ochså, går inte att kratta bort dom, en skog är väl att vänta. Snart kan vi få utmärkelsen "nationalpark" på GG7. Obs! Dyrt inträde!



Bebisarna!


Flera av bebisarna har redan tittat upp! Lyckat? Inte vet jag!

2 kommentarer:

  1. Det gåååår iiiiinte att få till punkt, radbrytning eller annat som hör till. Jag bryter snart ihop med raderna!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Skit i raderna. Blogspot suger just nu men det är som det är. Snygg katt förresten, men är inte Ubbe allergisk? ;-)

    SvaraRadera