torsdag 28 april 2011

Status uppdatering Mallan!

Jo tack, jag är vid liv. Varken sämre eller bättre, jo förresten lite bättre är jag nog. Men deppigt värre att vara hemma och älta saker fram och tillbaka. Tröstäter det mesta, t om det som inte är gott. Är gråtmild och gråter över minsta lilla sak, sång, tv-program, film och imon stundar bröllop på tv, undrar om jag kan se det utan att bryta ihop. Jobbigt! Har iaf fått en tid imon på Hc för att se vad som flyttat in i min kropp.

Jag pinar mig själv med att läsa träningsbloggar och tidningar om träning. ALLA är ute och springer i vårvärmen, ALLA cyklar (såg nyss mina morgonpigga grannar ge sig iväg på en tur) själv har jag inte ens fått till en cykelvända till jobbet än, ALLA tränar combat, ALLA spinnar, ALLA är friska!!! Känns det som iaf.

Göteborgsvarvet 3 veckor bort. Med en aning panik kollar jag hur mycket löpning jag har i benen, lite finns där, men inte kontinuerligt som jag hade tänkt mig och defenitivt inte så många långpass över milen som jag hade hoppats på. Om inte annat får man se det som en liten semestertripp med en långpromenad genom ett vackert Göteborg.

Till saken hör att "promenaden" inte får ta hur lång tid som helst. Jag startar i sista startledet kl 16 då har jag 1,40 min på mig att ta mig 13,3 km till frihamnsmotet där dom drar repet sen exakt 7,7 km till mål som stänger 19.00 på 1,20 h. Det mest rättvisa vore väl att eliten startade sist som troligtvis har en annan vision om tid när man kliver över målgången. Säger jag som inte har en aning om det hela.

Igår blev det en liten tur i bilen för att mäta sträckor till träningsdagen för vårt lag i Vasastafetten, det ska bli skoj. Hoppas bara att man är frisk till den då. Bitter, jag??? Inte alls.

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Men Mallan nu tycker jag riktigt synd om dig!!! Fast hur som helst är du snäll mot din kropp när du tar det lugnt eftersom det är någonting i kroppen som inte är ok...fast jag förstår din frustration också....

    Inom en snar framtid kommer du att vara tillbaka på banan igen det är jag säker på och jag tror du kommer fixa Gbgvarvet också om du bara har inställningen att du ska ta det lite lugnt.

    Ska bli skoj med en träningsdag men vilket datum har ni bestämt?

    Kramizar på dig!!! <3

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Den 14 maj är det dax igen :-)

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än hålla med Linda! Vad sa doktorn då? Antagligen virus....? Ta det lugnt nu och vila dig så borde väll fanskapet ge sig av från din kropp snart. Kram kram Häxan Ps. ser fram emot 14e..... tror jag;)

    SvaraRadera