söndag 7 augusti 2011

Positivt överaskad!

Gårdagens cykling kändes i benen idag må jag säga. Vädret förvandlades från skön luft och molningt till stekande sol och nästan molnfritt, jisses vad jag fick kämpa i backarna. Blev sedan " medlurad" på ett kort löpass av makarna Kaskela. Trött i kroppen svirade jag om och upp på den omtalade Hoforsrocken.


En dag om året på byn ordnas en rockfest hela dagen lång med både band från orten och band utifrån, en del mer kända än andra, tror jag iaf (är inte så insatt...). Anledning till att jag hamnade där är en smått fanatisk kompis som är en inbiten punkbrutta. Bandet vi skulle se heter Radioaktiva Räkor och är från orten och gör en kort "comeback" detta år, först Piece and Love sen på Hoforsrocken.


Jag som är Jöback och Hellström frälst passade väl inte riktigt in bland alla hoppande och skrikande "ungdomar". Men hör och häpna fast mina senaste konserter har bestått av Jöback x flera och Hellström blev jag verkligen imponerad. Kanske berodde det på stämmningen, men jisses, bandet kunde ju både spela och sjunga och var riktigt bra.



Räkorna!


Denna kväll avslutade med ett tuft combat-pass med suveräna Backis och efter det ett yoga-styrkepass på skakiga armar. Nu ska jag snart lägga lockarna på kudden för någon knackar mig på axeln och säger att jag ska jobba imon...Kan det vara sant???


Ta hand om varandra!

2 kommentarer:

  1. Medlurad? Du menar när vi står och gör jumping jacks i din hall tills du ger dig? :-) Och du, räkorna ÄGER, så det så. Hoppas du haft en bra första dag på jobbet, behåll semesterlugnet nu! Kram!
    / Marre

    SvaraRadera
  2. Brukar inte påpeka stavfel, men brudar..... räkEr. Hoforsmål ska de va, tröööökit va? Så ledsen att jag missade detta!
    anna

    SvaraRadera