söndag 21 augusti 2011

Vasastafetten 2011

Detta år bjöd stafetten på det blötaste året hittills. Det regnade i princip från och med vi parkerade husvagnen till imorse då vi vaknade. Hela natten regnade det och in på morgonen, det duggade lätt vid första start kl 8.00 i Sälen. Sen tilltog det under dagen och jag startade i hällregn.

Mina 2 första km gick väldigt snabbt för att vara mig (såg jag på klockan efteråt), men så var det ju utförslöpning ochså. Sen kom väggen, tunga ben och dåligt flås tilltog mer och mer, vid 3 km hade jag "punka", ingen ork, trångt i luftrören och benen orkade inte trampa på.

Försökte hänga på den ivriga 10-åringen som jag en gång lyckades passera för att sedan bli omsprungen av henne igen. Men fick se hennes glada, viftade hästsvans försvinna längre och längre bort. Började gå och kände kroppen säga stopp. Tog mig iaf i mål, där en envis Urban tvingade in mig i sjukstugan där puls och blodtryck togs på en liggande och darrig Mallan, pinsamt! Blev liggande en stund, och några Dextrosol senare kunde jag säga tack för mig och hade samtidigt höjt statistiken av de som uppsökt hjälp. Fick även skämmas som ett barn och ta emot lite skäll att man absolut inte ska springa med en infektion i kroppen, då jag hade lite ont i halsen och var snorig!

För övrigt sprang laget in 5 min sen förra året och slutade på 8,12 h.


Kvällen bjöd som vanligt på grillat och lite gott att skölja ner med, och regn! Det märktes att vi hade lite rutin det här året då kvällen blev senare än tidigare år då oftast en efter en somnat på soffan.


Tack Team Hofors för ännu en rolig helg!



2011
(Fredrik och Sune saknas)
2010
(Fredrik saknas)

2009

(Christer saknas)

2 kommentarer:

  1. Visst hade vädret kunnat vara liiite bättre men med så trevligt sällskap kan inte ens regnet få en på dåligt humör.
    Tack för en trevlig helg och nu laddar vi mot nästa år!!!!=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, tack för en trevlig helg!! Men det hade ju varit kul om man inte hade känt sig nyduschad vid start;) Brrr! Nu tar vi nya tag till näst år! / Mari

    SvaraRadera