tisdag 9 augusti 2011

Svåra val, eller inte.

Två dagar avverkade på jobbet. Inte riktigt samma fart som vanligt då barnantalet är betydligt mindre. Finns alltså fortfarande människor som njuter av semester :-)

Idag har vi varit hos Linus en kompis och tittat på kattungar. Familjen har haft sådan tur (!) att båda honkatterna fick en varsin kull med 4 veckors mellanrum. Underbara små sötisar och det konstiga var att ALLA ville följa med oss hem! Så då stod vi med ett återkommande dilemma, katterna eller Urban eftersom han ska krångla och vara allergisk!!! Hmm...svåra val...



  • Katterna är ju sötare än Urban, men Urban tvättar och kan ju dammsuga.

  • En sovande katt har en lugnande effekt, Urban snarkar.

  • Katterna är överlycklig över en lite aborre, Urban tjurar i tid och evighet om han inte får den fisken han är ute efter!

  • Katterna välkomnar en vid dörren med en lätt smekning och ett ljuvt kurrande, Urban gormar -Vad blir det för mat!
Ja, så här kan vi hålla på länge, men efter överläggning mig och Ida emmellan kom vi överens att Urban får bo kvar!

Ida och jag har bakat till hennes födelsedag idag och önskelistan är lång. Detta stod högst upp på listan och även stort skrivet på kylen igårmorse när vi kom ner:



Inte svårt att misstolka!



Och eftersom jag på lördag har anmält mig till ett springlopp och då även betalar för att springa så vaknade jag igår med ont i halsen. Va F-N. Har varit frisk hela semestern från halsont, men nu suger det tag. Det är tydligen inte meningen att anmälan och Mallan ska går ihop.


Glöm inte varandra!

1 kommentar:

  1. Katten vs Urban - jag tycker att Urban har fått bo så länge hos er, katterna har ju inte ens fått titta in på flera år! Väger tungt...

    Tävlingsnerverna är det som sätter sig i halsen, Mallan. Jag är ju precis likadan, dagarna innan börjar det kittla och trilskas. Oftast inget att bry sig om, jag har genomfört varje tävling ändå och varit frisk som en nötkärna (mäh, så kan det väl inte heta?) efteråt. Bara KÖÖÖÖÖÖR!
    /Marre

    SvaraRadera