måndag 29 augusti 2011

Skogen från hästryggen

Söndag fm och regnet öser ner, men i hästfolkets värld finns det inget dåligt väder. Ut i en lerig och snorblöt hage och ta in hästar som var snälla och följde med in utan protester. Fix och trix innan sadeln läggs på ryggen. George som jag red hade helst stått kvar inne och gosat heeela dagen, vilken goding. Sen väntade en härlig skogstur som övergick i sol.

Att sitta på hästryggen i skogen är så avkopplande och härligt. Lukterna och att färgskiftningarna gör det hela ännu bättre . Att susa uppför backarna (som jag senaste tiden använt mina egna ben till) i galopp, åhhh, vad jag saknat det märkte jag. Känns dock i benen idag kan jag säga efter två dagars ridning. Roligt att göra något tillsammans med Lilla O:et som vi både tycker är roligt är ochså livsnjutning. Me like!



Ida och Windy


Gosig George
Klokt och vackert öga!

Den lååånga och dryyyga sandbacken, skönt att sitta i sadeln!

Underbara skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar