tisdag 27 april 2010

Slipdamm i bihålorna!

Vilket härligt jobb man har, barnen både ger och tar energi, men oftast så är det positiv energi. Många roliga kommentarer får man höra:

En kollega böjer sig ner och ska hjälpa till med barnets skor, när hon tittar upp säger barnet, du, är du gammal, du har så mycket "sprickor" i ansiktet?

En kille kommer ut från toan idag med byxorna nere i knävecken och säger, jag tycker om ketchup på min hamburgare. Han var väl hungrig, ha ha.

Bringelbruka= osthyvel

Slänger in en kommentar från min dotter som är en riktig liten pedant och vill ha snyggt omkring sig. Nu mitt i hallrusten satt hon i vardagsrummet och tittade bestört på parkettgolvet och säger:
Mamma, när vi ändå ska rusta hallen, kan vi inte tapetsera om golvet här inne ochså, det är ju inte så snyggt!

Idag fick jag agera kund hos ett gäng barn hårfrisörskor, de var dock bekymrad av att det inte gick att kamma mitt hår, oj, va mycket knutar du har! Jag fick även håret tvättat i sand (inte att rekommendera) och håret blev flätat ochså. Detta är bara ett litet urval av vad man får uppleva som förskollärare, me like!!!

När jag slutade idag tog jag mig en springtur hem. Gick ganska bra, tungt emellanåt. Känner att jag kanske skulle behöva lite tips på hur jag kan förbättra min löpning, kanske intervaller eller fartlek. Får ta tag i det! Dagens sträcka blev 8 km.

Tog tag i byrån nu ikväll ochså. Nu har jag slipat hela byrån, ja, så fick det bli. Det blir nog bra när det kommer lite färg på. Men hur mycket slipdamm kan det bli av en ynka liten byrå. Känner mig helt igenbombad i snoken och regionen runt om!

Tjillevippen!

1 kommentar:

  1. Var och sprang i onsdags med sonen, han på cykel och jag flåsandes efter. Då nämnde han att han hade lite problem med ståbenet. ????? Visade sig vara cykelstödet.... Himla roligt!

    Härligt att du börjat utöka avstånden! Har du kikat på träningsprogrammen på marathon.se? Där finns en massa roliga tips om vad man kan göra, hur man börjar med kvalitetsträning (backar, intervaller, fartlek) för att variera sin träning och bli snabbare (fast det behöver ju inte du bli, bara jag). Kram på dig!

    SvaraRadera