tisdag 20 april 2010

1,2 mil, duggregn och gula kondomer...

Igår var det måndag vilket betyder lååång arbetsdag. Direkt efter jobbet åkte jag och dottern till Sandviken för att som avslutning bowla med hennes innebandy lag. Det var verkligen en succé, tjejerna tyckte det var jätteroligt. Som avslutning blev det taccobuffè för både barn och vuxna.

När vi kom hem la jag mig med dottern och läste och båda somnade som en stock. Jag vaknade dock vid 23 och masade mig som en sengångare upp för att göra mig klar och byta säng. Väl i min säng blev jag pigg som en mört. Ända till...03.15, då tittade jag på kl sista gången. Jodå, inte kunde jag somna heller. F-n, jag vankade med täcke och kudde av och an och pendlade mellan sängen och soffan. Trodde allvarligt att jag höll på bli tokig!!! Kan säga att jag var otroligt tacksam över att jag fått tips om en inredningssajt från jobbarkompisen som jag grundligt läste i datorns sken miss i natta. Mycket tips och ideer för mig som är mitt i vår hall rust. När kl ringde 06.10 trodde jag allvarligt att någon drev med mig. Totalt 4.5 h sömn, jo, man ska ju va glad åt det lilla :-)
Idag efter jobbet kom mormor ner och jag passade på att ta mig en löparrunda. Jag hade siktet inställt på milen. Det gick bra att springa, förutom de 2 första km som var tunga plus att det efter 1 km började att duggregna. Totalt fick jag jag ihop 1,2 mil. Kändes otroligt bra och jag känner mig jättenöjd!!!!

När man springer i blandad terräng hinner man med att se mycket. Man möter hussar och mattar med hundar i koppel som nog gärna skulle vilja ta en tugga i benet när man springer förbi. Idag mötte jag en lös gråhund som kom springande mot mig i motsatt riktning, hjälp, vad gör jag? Vad gör den? Den såg riktigt skräckinjagande ut ochså, saktade in och joggade på stela ben mot den. Men det enda hunden var intresserad av var att lukta på ett spår den fått upp och struntade blankt i lukten av min rädsla, puh!

Naturen bjuder på otroligt vackra mirakel. Man springer förbi porlande bäckar, gula tussilago, blåa violer, lukten av regnet mot asfalten, lukten av nyklyven ved, lera, blandad skog av tall och gran och...gula kondomer!!! Ja, det är sant.På vägen låg det gula använda (fy, va äckligt) kondomer. Nu undrar man ju, går kondomer i mode ochså, jag har då aldrig sett sånt gult gummi förut. Nåväl, alltid roar det väl någon.


Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar