söndag 4 april 2010

Vår eller vinter? Beror på vilken som frågar...

Vill börja med att säga att sonen skötte sig utmärkt på tävlingen igår. Jag= stolt mamma.

Sovmorgon, japp idag blev det en sovmorgon. Jag vaknade 9.30 och som en säl släpade jag mig ner för den fortfarande oslipade och omålade trappan, ner till soffan där jag slappade en stund till, män gu va hälit å skönt da.

I vanliga fall hade jag nog gått i taket på detta som gubben kallar "Långtidsprojekt", ett projekt på obestämd tid, jo, jag tackar jag. Trappen står där och ser trött och ledsen ut med sin bortskrapade färg och nötta yta. Själv ser jag framför mig den "nya" lantliga hallen med vit panel och nytt fräsht golv...men varför stressa?

Jag känner ändå en viss rädsla, han har sagt, efter rusten i kök och vardagsrum för något år sen att ALDRIG mer rusta när det är vår... och...nu är ju våren här, eller det skulle ju komma snö inatt och då är det ju fortfarande vinter, eller? Så jag måste alltså lägga till stora charmen innan våren kommer så att trapp och hall blir färdigt för annars så står jag själv där med slipmaskin, färg, maskeringstejp, bortdragna lister, klick, klick, klick golv, stående och liggande panel, stegen i den höga hallen, tapetrullar, mönsterpassning...nejdå, varför stressa. Allt har sin tid...!!!!!!!!!

Idag härlig promenad i det sköna vårvädret, nej, vintervädret eller vårvintervädret, gaaaahhh!
Ok, måste intala gubben att det fortfarande är vinter och mig själv att våren har kommit så jag blir lite piggare, det här blir komplicerat.

Dagen fortsatte med att hela fam åkte ner med påskmorötter till sötaste Carmen som blev överlycklig över att bli bortskämd och pussad. En barbacka tur för lilla O:et och en snabb promenad för oss andra. Åhhh, denna lukt med blandning av lera, hästskit, hästar och sol, en sån häärlig lukt för hästtjejer.

Kvällen bjöd på middag hos mor så man nästan rullade hem som ett proppfullt påskägg. Vi fick oss även ett gott skratt när dottern satte grannen på vår gata på prov om vin eller inte vin, 8 år eller 42 år, ibland sätter de små liven en på prov, ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar