fredag 16 april 2010

Ork-handboll, men var är finvädret???

Har haft två hektiska dagar. Igår efter jobbet var det stallet resten av dagen och kvällen. Vi hade cafeterian och den klappade vi inte igen förräns närmare 20. Tror att affärerna gick skapligt bra och det är ju alltid roligt när saker och ting gynnar föreningslivet.

Idag efter jobbet blev det en tur ner till Carmen. Jag fick låna en cykel för att hinna med den lilla damen utan att behöva springa som värsta galningen. Häftigt, någon som vill tävla, var nog snarare Carmens tanke och sprang ännu fortare. Den lilla springaren har "ganska" mycket överskottsenergi. Hon är även en liten rymmare som tycker området utanför hagen är mycket mer intressant än hagen hon går i. Igår rymde hon och hade hittat på stallkompisens mat och glufsat i sig den för att sedan som efterrätt äta upp en halv säck med morötter innan hon blev upptäckt! Rund om magen och jättenöjd fick hon hålla sig inne resten av dagen...

Idag har ork-handbollen startat och det verkar vara full fart från start. Denna helg brukar bjuda på värme och strålande sol, hoppas att det blir bättre väder imon, det haglade t om tidigare när vi var ute med Carmen. Jag och dottern var upp och tittade på kvällsmatcherna idag och jag är relativt nöjd med att jag inte spelar. Jösses, det är hårda tag! Jag inser att jag nog mest hade varit ivägen och säkert blivit omkullsprungen och fått sånna där fina "brännsår" på knäna...Nej, jag tar det lugnt och deltar hellre i partajandet imon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar