måndag 12 april 2010

Efter jobbet idag tog jag en snabb vända in till Valbo. Med mig hade jag en kofta som jag skulle klaga på, noppig och ful efter en tvätt, låter som en gnällkärring, men vaddå! Problemet var att kvittot var borta, men jag har ju lyckats dragit "en rövare..." förut! Det funkade INTE idag, den trevlig tjejen i kassan sa med len röst:
Ja, så där ska den ju inte se ut efter en tvätt, då är det ju något fel...

Jag ruskade medgivande på huvudet och såg besvärad ut och höll med, men...med samma lena och trevliga stämma fortsatte tjejen:

Om du kommer tillbaka med ett kvitto eller kontoutdrag så ska vi nog kunna lösa det här!
Till saken hör ju att kvittot nog blåst bort med vinden och att börja leta på datorn efter kontoköp helt enkelt är för tidskrävande och tråkigt så får jag väl gå med min noppiga kofta...

På vägen hem fick jag ett sms från goaste Fian som ville ta en promenad efter jobbet. Det var ett tag sen vi träffades och vi hade mycket att prata om...skönt med en kvällspromenad ochså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar