fredag 2 april 2010

Skärtorsdag med katten Findus

Dagen började med öppning på jobbet. Ovanligt pigg kvittrade jag upp ur sängen vid 05, när klockan visade 05.36 var jag KLAR! Raketfart med andra ord. Bara sätta sig på kvasten och gasa.

Skärtorsdag med påskfest för barnen och katten Findus på besök. Reaktionerna från barnen var olika, men de flesta "hängde på" och pratade glatt om Findus hönor och varför inte Gubben Pettsson var med. Findus började festen med de minsta barnen och för att ta sig dit måste man passera de äldre barnens avd. Med hjälp av kollegor tog jag mig förbi, men hörde bakom mig en flicka säga:
"Jag såg nånting, det var något som sprang förbi!"
Spänningen fanns ju redan i luften och att det sedan smet förbi något oidentifierat gjorde det säkert ännu mer spännande. Med på festen denna dag fanns många gulliga påskkärringar/gubbar, prinsessor, Dark Vader (en lovande jedi från Stjärnornas krig), spindelmannen och en till kattkompis (tror jag det var) till Findus. Russin, popcorn och festis avslutade festen.

När jag kom hem spred sig en underbar doft av nybakat...Dottern hade bakat Nalle Puh kakor som var fantastiskt goda, inte bara en eller två slank ner utan betydligt fler. Jisses va gott. Har insett att jag har svårt att hejda mig när det är något gott på gång. Detta måste jag jobba på...

Senare kom den minsta kusinen hit som ursöt liten påskgubbe. Vilken liten gobit. Skönt att han äntligen hämtat sig från den illmariga magsjukan. Kvällen avslutades med god mat, lite vin och en kvällsprommis med sonen.
Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar