måndag 26 april 2010

Vårpromenad med Carmen

Igår kom golvet på plats, jättesnyggt blev det. Nu är det bara en strykning kvar på trappstegen sen är nog den klar ochså. Nu väntar vi på att tiden ger oss utrymme att sätta upp panelskivorna ochså. Bubbade även ner byrån från övervåningen till garaget för en liten "make up". Slipade lite, för min vision var att den skulle se lite sliten och gammal ut och bli vitmålad. Vet inte om den är snygg som den är eller om jag behöver slipa ner den mera innan den vita färgen får pryda den. Behöver grunna ett tag tror jag.

Annars igår kände jag av höfterna lite och hoppade över combaten och tog en välbehövd vila och nån timmes sömn efter allt stök i helgen. Kanske har jag stretchat för dåligt efter jag sprungit, ett tips från en träningskompis. Hon gav mig ochså ett tips om man spänner sig i överkroppen när man springer. Jag har vid vissa tillfällen känt det som något "Hakar" ihop i skulderbladen, dålig förklaring jag vet. Ok, tipset var iaf att hålla ihop ringfinger och tumme när man springer för att slappna av i överkroppen. Ska testas på nästa springtur.

Idag jobb till 17.30, men vi fick lite friskvård sista 1/2 timmen, man tackar!!! Här hemma skulle ännu ett möte om skolresan vara, men eftersom jag i sista stund lämnat över min plats till mannen fick han även ta hand om mötet.

Själv åkte jag och dottern ner till sötaste Carmen. Vi har inte varit ner till henne på över en vecka så nu behövde vi kramas lite. Väl därnere bestämde vi oss för att ta med "lilla hunden" som dottern kallade henne idag, på en promenad i det varma sköna vädret. Gud så härligt att avsluta dagen på detta vis. På något sätt infinner sig lugnet i stall och hos hästar. Vi tog en promenad till fåren och traskade över åkrar med en mycket nöjd liten häst. Medicin för kropp och själ.

Tjillevippen där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar