fredag 2 april 2010

Lååång fredag!

Vaknade tidigt med siktet inställt på en springtur, men vaknade även med en nacke som inte är som den ska, attans vad ont det gör. Även fast mannen gjorde tappra försök med att massera gånger flera igår. F-n, va tråkigt!

Har varit uppe nu i ca 3 timmar och hunnit tändt en brasa, tändt ljus, kokat ägg, bryggt kaffe och dukat fram till en påskfrukost. Och ja, sitter fortfarande här ensam medan de andra i familjen gör det man ska göra på morgonen när man är ledig, sova! De är väl bara att hålla ut fast magen knorrar och jag suktar mot det dukade bordet, snart Mallan, snaaaart!

Familjen masade sig upp vid 11!!! Då hade dottern nästan 39 gr feber igen, stackars stackars liten. Hennes kommentar (som jag bara väntat på):
"Mamma, doktorn sa ju att jag skulle va frisk till påsk, och nu är jag ju inte det"
Ja, vad svarar man på det?

Trotsade nacken idag och fick till en löptur på 5 km, men är verkligen inte bra i nacken. Kanske gubben kan göra underverk med lite Weleda till kvällen. Sen brukar ju lite vin lindra ochså...

Nu kom svägis för att rasta mig för en kvällsprommis, det blir bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar