måndag 27 september 2010

Första dan och kall höstpromenad

Första dagen på utmaningsveckorna och diskussionen är i gång om träningstillfällen, träningspass mm och hur får vi tiden att räcka? Vad räknas som träningspass? Jag har satt gränsen vid att promenad (än så länge) räknas som träningspass, men sen återstår att se hur träningspassen löper på. Promenaderna ska iaf vara raska och varierande. Kom för övrigt överens med min "utmanarkollega" Linda att vi även kan starta km räkningen och träningspassen redan idag, innan maxtesten var gjorda.

Har iaf startat mitt maxtest för 1:a veckan idag, har hunnit med 3 av 5 test och fick följande resultat:

  • Plankan. Stående på tå 1,55/min

  • Upphopp. 35 st/1 min (Herrejisses, driver karln med mig att det bara gått 1/2 minut...!!! jobbigt, jobbigt)

  • Jägarvila. 1,25/min
Tänkte imon ta tag i att komma så långt jag kan på 30 min med löpning och sen får vi se om det blir armhävningar eller omvända situps.

Idag blev det en rask promenad på 4,5 km med dottern uppsutten till häst. För övrigt var det en kall promenad då jag överskattade värmen och både jag och Ida var för dåligt klädd. Urban hade dock klätt sig i både långkallingar och dubbla jackor, fryslort var min kommentar då vi gick iväg, men det slutade med att jag fick dela med mig min jacka till Ida för att sedan fjäska till mig Urbans jacka...

Höstpromenad med Tham, kallt!

Tjillevippen alla vänner!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig höstbild! Och kul med utmaningen, jädrans att jag har ryggskott, annars hade jag hakat på....

    SvaraRadera