onsdag 1 september 2010

Vardagsbitchen!

Jaha, då var vardagstrampet igång igen då. Läxor ska göras, barnen har växt ur kläderna, ta sig tid att åka och handla, träningar och tider som ska passas, maten ska lagas, huset ska städas mm mm mm. Detta utgör ett nästintill elakt vidunder till Mallan. Ja, jag känner mig elak, tjurig och vrång som en 3-åring. Och ledsen för den delen för jag vill ju inte vara såhär, stackars min familj som jag lever om. Nä, ikväll när jag kommer hem från jobbet ska de få se en ny mamma med superkrafter och ett tålamod som räcker till månen och tillbaka, jo, så får det bli. Ni kan ju önska mig lycka till!!!


Igår var jag och beställde nya brillor, äntligen, detta är säkert en bidragande orsak till mitt explotionslika humör, jag ser ju inte som jag ska och detta medför huvudvärk till och från, måste ju vara det som spökar. Hur som helst, nu är det beställda och kommer om ca 2 veckor. Stressade även iväg till Valbo för inhandling av normalstorlekar till barnen i klädväg, herre gud vad de ränner iväg. Den sena handlingen medförde att jag inte hann till Rosa som jag hade lovat, skit, men en ny dag bestämdes.
Har inte sprungit sen lördan heller, måste väl ut en kort vända ikväll efter jag slutar 17.30 och efter Idas innebandyträning, syns väl kutandes i mörkret ikväll då och jag hoppas att jag har lätta ben annars vet jag inte vad. Väntar väl bara att halsen ska börja bränna mer och att förskylningen kommer som ett brev på posten nu när tjejmilen närmar sig. Barnen på jobbet delar mer än gärna med sig av sina baciller för de hostar, snörvlar och nyser mest hela tiden, vore väl ett under om man klarar sig.
Otroligt vilken positiv människa jag verkar vara då som spyr galla över det mesta, men ni vet ikväll...då...kommer jag hem med ett tålamod som står emot det mesta och en snäll och trevlig mamma som som ställer upp på det mesta (???) med ett leénde på läpparna. Peace and love, over and out!!!

2 kommentarer:

  1. Och inte går det med styckeindelning heller, blir gaaaaaaleeeen!

    SvaraRadera
  2. Man fåååååår vara en bitch med jämna mellanrum. Min mellanrum är ganska korta (alltså då jag är icke-bitch). Ungefär som dina styckeindelningar. ;-)

    SvaraRadera