söndag 26 september 2010

Utmaning!

Jaha, imorgon är det dax, då börjar jag och Urban utmaningen ÄTA TRÄNA KÄMPA!

En utmaning som kommer att pågå i 6 veckor. Något jag absolut tror att vi kommer att fixa om vi får hålla oss friska. Oroande är armhävningarna för min del eftersom min axel gör ont, men får väl byta ut dessa mot något kompletterande sen låter ju 15 mil och 30 träningspass väldigt tidskrävande, men vi får väl ta det som det är och göra det bästa av detta och kanske korta ner vissa utmaningar, man ska ju hinna med familjelivet ochså!
Det hela består av en grundutmaning som sedan späs på med veckoutmaningar varje vecka.

Detta ska avverkas:
150 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning eller vad man väljer.
30 träningspass ska avklaras. Vad som är giltigt som träningspass avgör du själv.
1 h i plankan, på knä eller tå, rak eller sidoplannka.
500 armhävningar på tå eller knä.
20 minuters jägarvila.
4 intervallpass, du väljer själv om du vill simma/gå/springa etc
1 stretchpass avslappningspass/yoga/meditation per vecka.
1 valfri och personlig utmaning. Det kan handla om precis vad som helst om träning, välmående, vikt, mat eller godisförbud.

Första veckan startar med 5 st maxtest, dessa återkommer även v 6 för att se om man lyckats förbättra sina resultat på dessa veckor.
Maxtesten är följande:

Kom så långt du kan på 30 min.
Plankan
Armhävningar
Upphopp
Jägarvila

Samt att skriva ner 10 saker som du är stolt/nöjd med. Detta kanske blir det svåraste, men jag ska försöka uppdatera min träning så mycket jag hinner.

Glad är jag för att Maarit & Anna fixat tjejklassikern idag med Lidingötjejmil som avslutning. Bra kämpat tjejer!

Imorgon är Urban ledig med barnen och själv har jag studiedag hela dagen. Efter jobbet blir det ridning för Ida och förhoppningsvis lite motion för mig. Just ja, sen är det ju nån utmaning som ska starta. Håll tummarna och peppa mig gärna så jag orkar hålla samma takt som Urban :-)
Tjillevippen!



2 kommentarer:

  1. Här ska peppas Mallan, ni kommer fixa det! Men det är ju som du säger, man ska hinna med allt också.. Go girl!!! Kram från häxan

    SvaraRadera
  2. Jag har också antagit utmaningen och har bestämt mig för att göra det bästa av det!!! Klart vi fixar det. Jag tycker även anonyma häxan ska haka på!!!=)

    SvaraRadera