söndag 19 september 2010

Tur på islandshästar

Som tur är var mina ben relativt medgörliga idag så Ida och jag kunde åka och rida. Annars har jag genomlidigt historiens värsta träningsvärk i benen, men bara i benen, resten av kroppen har varit förbarmad!

På fm åkte jag och Ida till Nyhyttan för en tur i skogen på islandshästar. Ida red ett 20-årigt sto och jag red ett 9-årigt sto. Härligt att komma ut i skogen och vädret var på vår sida, solen sken! Vi fick prova på att tölta, vilket inte är det lättaste, men efter instruktioner gick det bra. Man liksom "svävar" fram på ett konstigt sätt och man sitter hur bekvämt som helst i sadeln. Rolig tur som bjöd på galopp ochså. Efter, lite skötsel och mat släppte vi ut dem i hagen och tittade på de andra hästarna. En liten hästkille var endast ett år och hur söt som helst.

På väg på tur

Från hästryggen

I skogen

Hemma igen vid stallet.


...ut i hagen.

På vägen hem åkte vi även och hälsade på Carmen. Söta lilla hästen stod nu i en liten hage pga fång i somras. Hon gnäggade glatt åt oss och vi insåg att vi saknat den lilla damen både Ida och jag. Men nu är hon ute på foder och vi får nöja oss med att hälsa på henne med massor av pussar. Sötbollen!



Nu blir det lite soffläge för att ladda för ett combatpass ikväll.
Trevlig söndag mina vänner.

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar