onsdag 15 september 2010

Platt fall på träningen...

Helt slut idag när jag kom hem från jobbet, beställde mat och sedan var planerna kalas hos Olssons junior där Håkki var huvudpersonen. Men, jag orkade helt enkelt inte, kroppen skrek efter vila och jag blev hemma. Starkt beslut av mig med tanke på vad som brukar finnas på fikabordet därhemma. Sov en timme sen hade jag bestämt att idag skulle jag träna och Funktional Moves var träningen.

Passet var tufft och jobbigt, svetten mer eller mindre forsade från kroppen. Det var mycket folk och varmt i lokalen och man jobbade med de flesta muskelgrupper i kropppen. Kände mig redan från början skakig i benen, trött i benen liksom, körde på, men sen hände något. Kroppen liksom "la av", började känna mig illamående och blev lite yr, detta har hänt mig en gång förut då på ett combatpass. "Maskade" lite, men det blev inget bättre. Klev av passet och ut i soffan med huvudet mellan benen som en skamsen hund, drack lite vatten och väntade en stund. Tillbaka in och då var det princip bara lite styrka och stretch kvar. Härligt duktiga och uthålliga ledare som skötte "premiären" galant. Eloge till er Maarit och Lena!

Imon väntar ridskola för Lilla O:et och uppstigning kl 05 för mig. Kanske dax att lägga sig nu då och hoppas på att kroppen återhämtat sig till imon. Löptur imon då, nej tack!

Tjillevippen!






1 kommentar:

  1. Klokt av dig att gå ifrån en stund för att dricka vatten och få friskare luft än det som var där inne. Det kanske bara var kroppen som tyckte att den inte var helt redo för att ta i ordentligt. Hoppas det känns bättre i dag!

    SvaraRadera