måndag 6 september 2010

Tjejmilen...NOT!!!!!!

En något bitter Mallan sitter och väntar på att Previa ska ringa, tydligen fler som är sjuka med mig, kööööö!

Helgens äventyr blev väl inte direkt som jag hade planerat, ska tydligen inte planera något för då blir jag sjuk. Skön helg med brudarna blev det iaf med mycket strosande i Stockholm. Bra hotell och suverän frukost.

Jag vaknade som sagt på fredagen med en förskylning, men so what, det gjorde säkert halva Sveriges befolkning ochså. Trodde väl att den skulle ge sig, men det visade sig tvärt om. Vid söndagens uppvaknande hade den bosatt sig på alla våningar dock mest i luftrören. SKIT! Så min dag igår bestod av peppning till mina 3 friska medspringare för att att sedan sätta mig på rumpan vid målgång och titta på alla löpare som tog sig i mål. Reste dock på mig när jag började känna vittring på att tjejerna närmade sig målgång. Och jag kunde hejja fram dom när de sista 100 m återstod. Åhh, vad avundsjuk jag var, det var ju detta man tränat för ju. Hur som helst så var de superduktiga alla 3 och de ska vara mäkta stolta över resultatet. Bravoooo tjejer. Blev sedan avsläppt vi Gävle på vägen hem för att möta upp familjen på filmstaden. Toy Story var filmen vi skulle se. Bra film, men dock för lite 3D effekter när man väl satt med brillorna på snoken.

En som ochså presterade suveränt i helgen var Maarit som genomförde den tuffa multisport tävlingen, härligt jobbat Marre!

Men nästa år då...ska jag iaf anmäla mig igen och då ska jag anlita min "Kuckilemuck" kompis i god tid innan för lite förslag på förebyggande hem medicin, för hon, hon besitter verkligen kunskaper vad det gäller kurering på alla nivåer...

...och ja! Jag ÄR bitter!!! Bläääit är vad det är!

1 kommentar:

  1. Ja, det är så trist när man får skippa en tävling som man sett fram emot men samtidigt är det EN tävling. Hade du ställt upp kanske du hade fått skippa all träning resten av året.... Bra beslut!

    SvaraRadera