tisdag 14 september 2010

Latmask, föräldramöte, Idas namnsdag, liggande träning...

Tid och lust för bloggskrivning har inte infunnit sig de senaste dagarna, har väl pysslat med annat antar jag. Latmasken har väl infunnit sig :-)

Har idag varit på föräldramöte i Idas klass. Räknade ut att det var ca 13 barns föräldrar som deltog och det får man väl kalla bra uppslutning (22 i klassen). För ca 1 år sen var kaos ett "tamt" ord för vad som pågick i Idas klass. Klassföreståndaren hade gått hem för sjukskrivning, vikarien slutade även hon, timvikarier kom och gick. Ny vikarie sattes in och äntligen började det att reda upp sig och en viss ordning började infinna sig. Barnen började må bättre och vi föräldrar drog en lättnadens suck....tills...vikarien fick gå pga hon var obehörig. Barnen grät, vikarien grät, vi föräldrar slet vårt hår och ingen information gavs. Men, i början på nov fick de en ny lärare som klev in i kaoset och började reda upp det hela från början. Denna underbara lärare är fortfarande kvar och gör ett kanonjobb och har en bra inverkan på barnen och ledningen ochså, har jag förstått. TOPPEN!!!!!

Idag har Ida namnsdag och hennes underbara mormor tog henne till Hanssons (cafe) för fika. Tur mormor påminner om namnsdagar så man blir förberedd. Hemma blev det bakelse för det är ju viktigt med namnsdagar ju!

Annars har helgen bestått av träningsläger för Idas innebandylag och på söndagen hade vi Alice här över dan och då träffade vi även Marita och Siri för en promenad. Alltid lika roligt att träffas, dock blir det alldeles för sällan då vi jobbar mycket emot varandra. Lite hästar hann vi med ochså :-)

Hur ligger det till med träningen då? Ja, ligger är väl rätta ordet. Har endast hållit mig till promenader och det var 2 veckor sen jag tog ett löpsteg, jävla förskylning!!! Men har inte kännt mig direkt stressad faktiskt utan tar det som det är (eller inte...!) Men nu känner jag mig någorlunda för att gå på Functional moves imonkväll, håller tummarna att kroppen inte hittar på något tok!!!
"Va fan, blir det nån andra vers eller...!"
Tjill..e...vippen!

2 kommentarer:

  1. Då syns vi på Functional Moves premiärpasset! Har också tänkt ta mig dit efter ett ridpass på Babsan.=)

    SvaraRadera
  2. Va kul, du kör alltså dubbelpass, jisses! och hoppas Babsan sköter sig då.

    SvaraRadera