torsdag 9 september 2010

Ridtur på Gilmar

Slog som vanligt upp ögonen strax efter 05 imorse, torsdag, herregud, va tidigt! Är det möjligt att det verkligen är JAG som ska svinga benen utanför den varma sängen? Bara att inse fakta, KLIV UPP!!!

Sen har dagen liksom rullat på och det är skönt att vara på benen igen och att få gå till jobbet efter 3 dagars ide känns det som. Fortfarande inte 100%, men dock bättre. Hann med både promenad och en kaffestund idag på em med Anna, trevligt. Kom även så lämpligt hem till Ywonne när sockerkakan stod framme och man vill ju inte vara oartig och inte smaka, så det blev en bit till både mig och Ida, mums!

Pratade med min Kuckelimuck kompis idag om att man faktiskt får abstinens av att inte ge sig ut med asicsen påsnörad och knivskarp blick. Men att man samtidigt ska va rädd om de tunna luftrören man har och ta det lugnt med löpningen nu då kanske. Hade turen att hamna på hästryggen idag ochså när jag red ut med Ida´s ridgrupp :-) Kom på att förr i tiden satt man på hästryggen och provade nya spännande ridvägar medan jag idag satt och spåna efter nya spännande löpturer, vissa kanske kallar det åldersnojja, jag säger bara toppen!

Hur som helst gick ridturen bra och hästarna och tjejerna skötte sig bra, sen finns det ju alltid någon eller några som gärna vill få ut det maximala av spänningen genom att prova cirkuskonster på hästryggen, tokiga ungar, men då satte Mallan på sig arga ögonen och rev i, respekt? Nja, inte vet jag.

Nu står dumlekakorna och svalnar på spisen då jag fick ett sms tidigare som avslöjjade att det var min avd som hade fredagsfika imon på jobbet. Har provat något nytt ochså, pollykakor, inte kaka utan kakor, istället för dumle. Hoppas de blir lika bra, men å andra sidan så tror jag inte kollegorna nobbar lite brända kakor heller, hoppas jag! Ska även ta och kila över med några kakor till grannarna som har en Göteborgsresa framför sig imorron och säkert är fikasugen efter vägen.

Tjillevippen!

1 kommentar:

  1. Ja,du Mallan vet inte hur det är med kuckilimuck kompisen som inte heller blir frisk.. Men tror nog vi båda får lyssna på kroppen och ta det lugnt!! Ska läsa vidare i min bok...

    SvaraRadera