torsdag 25 november 2010

3 nervösa mammor!

Imorse var man uppe med tuppen igen, öppning på jobbet. Men det för ju med sig bra saker ochså, som att man får sluta tidigt! Det firade jag med en fika med bästa mamsen på Hanssons.

Idag har jag även pysslat lite hemma ochså. Jag har "mossat" in ett järnhjärta och det blev riktigt fint. Ska lägga ut en bild så ni får se. Satte äntligen upp min fina adventsstake som jag köpt på Blommoroch rum, kunde inte hålla mig till helgen, har sneglat länge nog på den nu. Gjorde även klar min egna adventsstake med mossa, ljus och lite annat smått och gott, men är inte 100% nöjd! Hinner väl ändra den kan jag tänka.

Idag hade Ida hoppning på ridningen. Detta blir mer och mer jobbigt för mig som mamma. Jag är så nervös när hon rider, ser just nu bara faran i det hela! Detta håller jag dock för mig själv och visar endast ett glatt leende när hon rider förbi i galopp efter hindren. Men känslan i magen är inte rolig. Med på läktaren idag hade jag 2 till mammor med samma vånda. Mellan vårt snack höll vi mer eller mindre andan och hoppades att det skulle gå bra och pratade bara om alla avramlingar vi minns. Detta är kanske inte det bästa sättet att lugna nerverna, men men. Det hela gick iaf bra idag.

Appropå andning så ska jag iväg på yoga nu och hoppas att jag får in lite av den lugnande andningen då.

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar