onsdag 3 november 2010

Ny träningsform

Minns att jag för ca 15-20 årsen provade en träningsform som då var väldigt ny och en riktig "fluga" i lilla Hofors. En pulshöjande och effektiv träning där fokus låg på rygg, ,mage och framförallt ben. Det bästa var ochså att även konditionen fick sig en kick. Runt dessa årtal var även step up en träning som jag tror halva Hofors var ivrig att prova. Kommer inte ihåg varför jag inte fortsatte den första träningsformen...

...förrens idag! Herregud, my good och hela hans familj!!! Jag gjorde en "flashback" och gav mig på spinning idag med Urban. Det var SKITJOBBIGT, trodde ärligt efter 2 (!!!!!!!!) låtar att detta fixar inte jag, färgen i mitt ansikte matchade mitt linne, rött, det pulserade i ansiktet, benen var spagetti och svetten lackade. Men tänkte hela tiden på att denna låt är ju inte så lång det är snart över! Orken kom tillbaka mot slutet och sen kunde jag ju inte vara sämre än Urban, fast här var han strået vassare måste jag erkänna. Nu har jag iaf testat och det är väl som ledaren (som för övrigt var peppande och uthållig HELA passet) sa, att man måste prova några gånger för att hitta rätt. Jobbigt e kul, kul e jobbigt!

Nu blir det soffan och Välkommen åter, de e ju så kul helt i min smak.

Dagens
  • Spinnning 1 h
  • Plankan 2,40 min

Tjille!

2 kommentarer:

  1. Spinning är verkligen tudelat - å ena sidan är det förbaskat tråkigt att bara sitta och trampa en hel timme, å andra sidan är det otroligt skönt att bara jobba pulsen, svettas som en gnu och köra slut på sig själv utan att behöva använda hjärnan. Ge det några chanser till, man utvecklas otroligt snabbt och får snabbt bättre kondis!

    SvaraRadera
  2. Helt klart kommer jag att prova fler gånger, men hua va jobbigt det var. Tack för hjälpen med fix och trix...

    SvaraRadera