tisdag 16 november 2010

Jag är ju ändå nöjd...

Igår var en lång dag. Spenderade 12 timmar på jobbet dels hade jag öppning på morgonen, en måndag, trött som bara den sen hade jag utvecklingssamtal på em. Jag har en viss förmåga att dra ut på tiden på mina samtal vilket även skedde denna gång. Det är verkligen roligt att prata med föräldrarna om deras barn och tiden springer iväg, fortsättning följer nästa måndag.

Eftersom jag jobbade över kom vi sent iväg till stallet och Tham. Det blev iaf en snöig promenad med Ida på hästryggen genom silverdalen och även ett stopp här hemma för att hälsa på söta Alice, jisses vad det snöade, Tham förvandlades till en skimmel och vi andra till snögubbar. Sen kväll alltså.

Har väl egentligen varit för irriterad för att skriva om nästa ämne....nämligen bilar med allt vad de för med sig, negativ energi iaf. På vägen hem från Alborgen för lite drygt 2 veckor sen gick vår bil sönder, växellådan pajjade, skitbil!!! Sen dess har vi haft "lillskrutt" att tuffa runt i, tills igår, då den helt plötsligt ochså bestämde sig för att VÄGRA!!! Som tur var så kunde Urban stryka medhårs och prata vänligt med den idag och den bestämde sig för att gå ett tag till. Sånna här gånger är det tur man har snälla och hjälpsamma arbetskollegor som ställer upp med taxi verksamhet och skjutsar både mig och dotter både till fritids och jobb. TACK Camilla! Jag väntar med spänning på en nyare bil!

Även idag kändes dagen på jobbet lång. Längtade hem till familj och brasa :-) Ida hade en kompis här efter skolan och vid middagen kom en förtrolig diskussion igång med tjejerna. Roligt att diskutera och höra vad de har för tankar och funderingar kring livet i stort. De börjar bli äldre och samtalen handlar inte bara om lek och Polly utan nu börjar andra saker att locka...

Tog en löptur efter jobbet idag, 5 gr kallt och snöigt underlag. Men det gick riktigt bra idag, relativt lätta ben, kul! Kändes bra att springa även om luften sen fredagens tur var betydligt kallare. Har funderat på mitt tempo när jag springer, hur kan jag öka farten och minska tiden? Vill jag öka farten? Som det känns nu så springer jag för att jag känner det som en bra motionsvariant och som jag trivs med. Och jag känner att jag inte behöver springa fortare, behöver inte pressa mig för att ta in några knappa minutrar. Nej, just nu är jag nöjd med att jag faktiskt tar mig ut och springer. Thats it!

Nu ska jag placera rooompan framför brasan med lite glögg och pepparkakor. Så blir det!

Tjillevippen på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar