söndag 7 november 2010

Summering Äta Träna Kämpa

Slutsummering av 6-veckors utmaningen.
Vilken rolig utmaning!!! Jobbigt, smärtsamt, tungt, roligt... listan kan bli lång!

173,1 km/150 km
Inga problem, bara trevligt att räkna, kommer jag fortsätta med.

30/30 Träningspass
Inräknat vissa promenader, löpning, cykling, combat, core, spinning och Functional moves.

61,04 min/60 min Plankan
Skulle ha startat tidigare och hårdare.

25,25 min/ 20 min Jägarvila
Jobbigt, jobbigt. Bättre mot slutet, men visst har man byggt på lite muskler allt.

504/500 C-crunch
Börja tidigare här ochså. Jag har räknat vissa på corepassen, men hade egentligen inte varit några problem att klara det annars heller. Här har jag kunnat ge mer!

0/4 intervallpass
Ja, vad ska man säga, katastrofalt. Detta måste jag jobba med på.

3/6 Yogapass
Tidsmässigt kan det vara svårt att få ihop hela utmaningen och det är inte alltid passen stämmer med min tidsplanering, men 3 st yogapass har jag lyckats få ihop och det sista med god effekt.

Maxtester
Maxtest 1: 35 upphopp på 60 sek
2: 44 upphopp på 60 sek
Dessa är så jobbiga så man kan kräkas, mjölksyran bränner i benen. AJ,aj, aj...

Maxtest 1: 5,1 km på 30 min
2: 5 km på 30 min
Jag sprang en annan runda på andra testet pga det blev becksvart ute. Det mest riktiga hade varit att springa samma, men, men. 100 meter kortare, jag är nöjd!

Maxtest 1: Plankan 1,55 min
2: Plankan 3,05 min
Stor förbättring. Stackars min mage vad den har fått jobba dessa 6 veckor. Det gäller bara att härda ut och kämpa, kämpa, kämpa. Ett corepass har jag tagit hjälp att räkna in, men annars bara kämpat hemma. Bra att ha nån att utmana, då lägger man i ännu en växel. Tips!

Maxtest 1: Jägarvila 1,25 min
2: Jägarvila 2,40 min
Wihoooo, stor förbättring. Benen skakar och mjölsyran flödar, bra att ha någon att utmana även här.

Idag har jag tagit en promenad 8,4 km blev det, sen maxtester. Nu ska jag fira med bio med familjen och även spa med girlsen på fredag sen SKA jag unna mig något mera ochså. Nu blir det fläskfile, klyftpotatis och gorgonsolasås :-)


Tjillevippen alla glada och ha en fortsatt trevlig söndag!

4 kommentarer:

  1. Härligt Mallan=)!!! Du har varit superduktig som lyckats med dessa fantastiska resultat trots huvudvärken du dragits med och det övriga vardagspusslet!!! Kramar/ Häxan

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Jag har också börjat sammanställa men har skjutit på några maxtester till kommande vecka... Tiden har inte funnits denna vecka! Nu har vi en härlig spa em att se fram emot på fredag. Kram

    SvaraRadera
  3. Duktig du är, kanonbra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Otroligt bra resultat, Mallan! Vilken insats!

    SvaraRadera