tisdag 9 november 2010

Snöig springtur

Känns riktigt tomt att ta bort ÄTA TRÄNA KÄMPA- länken även om det är skönt att det är över. Men ni kan ju följa Ella`s blogg som jag länkat till. Det är verkligen berikande att läsa om denna fantastiskt positiva tjej!

Nu styr jag över min egen träning, men erkänner att man fått en kick i baken och gärna vill fortsätta att sätta press på sig själv. Det är ju roligt när man märker att iaf vissa delar av kroppens muskler har gjort framsteg och man känner att man orkar på ett annat vis. För att lättare följa min träning (förutom FunB) så kan det ju va roligt att kunna gå tillbaka och konkret se km, pass mm varje månad. Jag startar med nov och för lite statistik för att hålla koll på mig själv.

Idag blev det en springtur hem från jobbet i snömodd/storm, 5 km. Vet inte om jag gillar eller ogillar snön som faller, gjorde ingen skillnad på löpningen idag iaf. Benen kändes lätta och jag kunde utan problem ta mig hem, riktigt bra kändes det :-) Hemma blev det lite plankan ochså, av ren vana.

Snöigt värre blev det på hemvägen!

Nu ser jag verkligen fram emot fredagens em med tjejerna, ska bli underbart med lite "spamiljö", tjejsnack och massage. Jag har t om lyxat till det och tagit sem hela dagen. En riktig Mallan-dag alltså. En heldag bara för mig själv, herregud va lyxigt!
Förresten, en helt annan sak. Jag är faktiskt riktigt orolig för min tv4-idol Peter Jidhe, herregud vad han ligger i och jobbar. Nu ska han tydligen leda fotbollsgalan på måndag ochså, hur hinner karln med??? Undrar om han har stresshuvudvärk med ett sådant späckat schema, han kör idol, samtidigt som han dyker upp överallt i alla sportsliga sammanhang. Kanske ska bjuda med honom på fredag för lite avslappning...
Nu sängen, imon jobb till 18.30.
Tjillevippen!

1 kommentar:

  1. Satt här och tvekade inför dagens planerde löppass med tanke på snön men vad tusan, kan du kan jag, löpning blir det! :-)

    SvaraRadera