tisdag 2 november 2010

Maxtest igen!


Idag på lunchen blev det en promenad med Lena, skönt efter att varit inne på fm. Denna vecka har vi slagit ihop 2 avd pga att de äntligen håller på att installera en mathiss till övervåningen så att de kan få upp sin mat och kan då änligen äta lunchen däruppe, vi har väntat 3 år på detta!

Denna vecka är det ju som sagt maxtester igen. Så efter jobbet gav jag mig iväg på en löpvända i regnet. Målet var väl att förbättra sträckan på de 30 min man har på sig. Jag fick välja en annan sträcka än första gången, men tyckte att sträckan idag såg ungefär lika dan ut vad gäller kuperat som den första (usch, va krångligt det där blev). Nåväl jag förbättrade inte sträckan utan den blev 100 meter kortare än förra gången. Ingen ide att analysera detta utan så blev resultatet helt enkelt.

Hade planerat core med Carina imon, men fick ett mail idag från Kicki där jag uppmanades att komma på hennes spinningpass. Denna vecka ska det ju även testas en ny träningsform så det är väl mitt kall att infinna mig på hennes pass imon och testa spinning och hoppas även få med mig Urban för även han ska ju testa en ny träningsform.

Idag på kvällskvisten tog "Häxan" och jag med barnen till stallet för att titta på hoppträning och njuta av den i den varma cafeterian. Eller hur!!! Hoppträningen var ute i regnet så det blev inte så långvarigt, men det blir ju fler träningar, INOMHUS!

Dagens


  • Promenad 3 km 40 min

  • Löpning 5 km 30 min Maxtest 2

  • Plankan 2,02 min

Tjillevippen!



3 kommentarer:

  1. Dina förutsättningar var andra idag på testet, så ta det med ro du! Det var trevligt i stallet trots regn! Men nästa gång får vi hoppas de hoppar inne! Kram Häxan

    SvaraRadera
  2. Tack kära du.
    Ja hellre en varm cafeteria med chokladboll, det satsar vi på nästa gång. Kramis

    SvaraRadera
  3. Håller med, haka inte upp dig på sträckor, tid och km. Var nöjd med den träning du får till i vardagen. Du är superduktig på att ta dig tid till träning. Försöker mig på plankan, mitt mål är att komma upp i dina tider......
    anna

    SvaraRadera