tisdag 26 oktober 2010

Grattis mannen!

Nyss hemkommen efter en kvällspromenad tillsammans med Marita, det var ett tag sen vi sågs och hade mycket att prata om, hon har ju för tusan gått och köpt ett hus, himla roligt för dom.

Igår stod datorerna på off hos Fam Olsson. Sedan några veckor beslutades att varje måndag är en datafri dag och det gäller hela familjen. Ida var upp och red Tham och himmel vad det blir kolsvart tidigt nu. Redan vid 18 föll höstmörkret och man såg knappt handen framför sig. Detta är väl ett minus med hästintresset, kalla och svarta kvällar när marken blir hård och mörkret stoppar ridningen. Blev en tur på ridbanan, nästa vecka kanske turen får gå genom Silverdalen.

Igår var jag även till sjukgymnasten och blev bemött av skicklighet och humor, verkade bra och hoppas på förbättring på huvudvärken. Tråkigt nog så har jag ont i halsen fortfarande, men det var ju inga bakterier så antagligen har Mr Virus flyttat in igen, hoppas, hoppas han inte blir långvarig eller så försvinner det lika snabbt.

Har idag anmält mig till Kristinaloppet så nu fattas väl bara skidor och lite snö. Så nu är det väl bara att gilla att steget för tjejklassikern är taget. Nu kööööör vi brudar. Är sedan några veckor även anmäld till Göteborgsvarvet 2011, tur det är några månader kvar för träningsmetoder, peppning och några löpkilometrar.

Dagens
  • Promenad (fick sällskap av en älgko med kalv mitt i Silverdalen, mäktiga djur)

Till sist, grattis älsklingen på din födelsedag!

Tjillevippen!

7 kommentarer:

  1. Yes!!! Nu kör vi på tjejklassikern. Kul ska det bli och kul ska vi ha!!!!=)

    SvaraRadera
  2. Jajemensan tjejer!!! Får köra igång med stavgång på berget!! / Häxan

    SvaraRadera
  3. Det ÄR roligt och ni kommer klara det galant!
    Kunde jag - kan alla!
    anna

    SvaraRadera
  4. Lycka till med skidorna, ni kan väl börja torrköra på Latrinvägen fram och tillbaka? ;-)

    SvaraRadera
  5. Japp jag har hyvlat till ett par 2tum4 till mallan o satt fast lite sladdar så jag kan övervaka träningen. :) //Örjan Lax gg7

    SvaraRadera
  6. Vad kul! Jag har också anmält mig till Göteborgsvarvet (undrar om jag har tagit mig vatten över huvudet....;)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jadu Jessica, vad har vi gett oss in på?
    Men det mesta brukar ju ordna sig.
    Trevlig helg till dig ochså.

    SvaraRadera