lördag 2 oktober 2010

Rättviksmarknad- Nej tack!

Har idag varit till Rättvik på marknad och åkte dit med kontanter på fickan och på shoppinghumör! Efter bilkö och väl framme på marknaden går allt i snigelfart, hur mycket folk som helst. Min entusiasm för att handla började sakta sina liksom farten vi tog oss fram i. Samma sak i de flesta stånd, Indianer i vartannat stånd (jag har absolut inget emot indianer,men deras flöjtspelande gick mig på nerverna) strumpor ialla de slag, rengöringsprodukter, nej, någon marknadsmänniska är jag inte! Köpte ett underställ iaf!

På hemvägen stannade vi på Lager 157 där utbudet var mycket stort. Började prova div skjortor, toppar och tunikor, men konstaterade att storleksmässigt passade deras plagg inte min kropp (måste ju vara den senaste veckans träningsutmaningar...eller inte) de var liksom så små i storlekarna.

Väl hemma hem till födelsebarnet nr 1 (tanten...!) och grattade henne och där bjöds det på vin, hmm, jag hade lovat mig själv att drycker med alkohol i skulle jag hålla mig ifrån i det längsta under utmaningsveckorna, men vaddå, är det födelsedag så är det. Kram & grattis Ywonne!

Sen förflyttning ca 40 m till nästa födelsedagsbarn! Grattis Anton. Där bjöds det på hemlagad pizza och...vin! Men som tur var så blev det en snabb stjärnklar promenad efter mat, vin och efterrätt. Nu väntar sängen...

Tjillevippen!
Just ja...dagens:
  • Promenad 2 km
  • Plankan 1,33 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar