söndag 31 oktober 2010

Nostalgi med tår i ögat!

Glömde totalt bort att klockan skulle ställas tillbaka inatt och fick en glad överaskning när kl bara var 8 imorse istället för 9, skönt! Dagen kunde i lugn takt börja med frukost och en cykeltur i "vårvädret".

Nu till ett ämne som berör mig med både glädje, sorg, lycka och tyvärr idag även med ilska. Min barndom! Som idag låg utvräkt över hela vinden hos min mamma. Någon idiot hade roat sig med att dels göra inbrott och tagit div saker för att sedan vända ALLA kartonger upp och ner till en stor enda röra. Åhh, vad arg jag blir, så förbannad för att sedan brista i tårar. Hur kan man förstöra så för en annan människa, bara inkräkta och förstöra! Där låg mitt liv på golvet, allt från babykläder till skolarbeten och kort på killar och allt detta har "någon" annan människa tagit del av för att sedan bara kasta allt på golvet. Jag blir så ledsen :-(

Det blev några timmar med kära mamma på vinden för att rensa upp. Många skratt många minnen när brev, bilder, dockor, kläder, hästsaker, hästsaker och lite mer till hästsaker mm gick igenoms. Men även tårögda farväl som tyvärr fick hamna i sopsäckarna för det är ju omöjligt att spara allt. Så nu har jag några timmar att fördriva med läsning av brev och titta igenom alla bilder och kartonger och även öppna den "låsta lådan"! Spännande!

Kvällen bjöd på ett combatpass och denna dag var det Rosa bandet-dag på hallen. Varje pass kostade 100 kr och man kunde välja pass som spinning x flera, Functional moves och Combat. Hoppas det blev rejält med pengar för detta var verkligen en bra sak, träna och samtidigt bidra till en sån viktig sak. Samtidigt var varje deltagare med om en utlottning med fina priser och varje deltagare fick även en rosa handuk, vattenflaska och efter passet belönades alla med en rosa ros, great Aerostep, suveränt initsiativ brudar! Inte alla dagar man kommer hem med en ros efter träning :-)


Dagens

  • Ckeltur 15 km
  • Combat 1 h


Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar