torsdag 14 oktober 2010

Vab

Vab med dottern idag. Mys med godis och film, inte helt fel!
Kvällen har tillbringas i stallet med pyssling av Tham sen iväg på ett pass yoga. Jag har varit på yoga 1 gång förut och hade den gången väldigt svårt att slappna av.
Denna gång kan jag skryta med att jag kunde slappna av något bättre, men inte på långa vägar för vad som behövs för att få ut det maximala av passet. Kan ju bero på att jag tankade en ipren för huvudvärk före, men jag har ändå svårt att slappna av. Ledaren var underbart lugn i rösten, ingen stress, tända ljus, bara lugn...Varför kan jag då inte sluta tänka på tvätten, kursen imorgon, maten i helgen. Nä, jag får nog "träna" mig för att få min kropp och mitt huvud att slappna av för att kunna njuta av det lugn som yoga faktiskt ska ge.
Efter yogan en promenad med Urban i höstmörkret.
Dagens
  • Yoga 1 h
  • Promenad 2,5 km

Tjillevippen ännu en stjärnklar kväll!

2 kommentarer:

  1. När jag blir frisk i handen ska jag följa med dig på yoga. Kan erkänna att jag är vettskrämd för tanken att slappna av så mycket och släppa kontrollen! Nu är det skrivet här, alltså kan jag inte smita undan!! Annars kan jag säga att det har funnits många ursäkter att inte gå. Sista gången hade jag tom gått dit men det var inställt! Men jag vet att det förmodligen skulle vara väldigt bra för mig! Kram/ Häxan

    SvaraRadera
  2. Inte det lättaste att slappna av på maning av någon annan. Men man gör ju det för sin egen skull, ska ge det någon gång till, men tror inte det är min "grej". Vore ju skönt om det funkade och man bara kunde känna hur varje muskel slappnade av. Känns som jag har en bit kvar... Kram på dig.

    Du såg iaf piggare ut häromdagen när jag var hem :-)

    SvaraRadera