söndag 19 december 2010

4:e advent med gran, bak och träning!

Imorse hade jag klockan ställd för längdskidåkning med klassiker kompisarna, tittade ut och såg all snö som kommit under natten. Jisses, hade hela himlen ramlat ner! Pulsade ner för att hämta ved och insåg att med dessa massor så finns det väl inte ett enda spår att åka i, vi fick ställa in!

Dagen började istället med inhandling av gran och div ingredienser till julgodis. Vi gjorde knäck, snickerskaka och rocky road. De senaste fick vi smaka hos Maarit igårkväll och de var helt gudomligt goda. Granen är klädd och pyntat är det med lite julsaker. Jag har verkligen dragit ner på pyntningen hemma, känner att jag inte vill ha så mycket framme sen ska ju allt bort ochså!!! Granen blev förövrigt en stor rackare i år, men den är vackert pyntat med vitt.

Efter detta och lite taccos i magen drog jag och Ida iväg på combat, första gången med nya programmet för mig. Roligt och hektiskt program med nya rörelser, men man vänjer sig väl. Roligt och svettigt var det och jag har verkligen saknat combatträningen. På den träningen kan man verkligen bara koncentrera sig på träningen, finns inte ett uns kvar till andra tankar då både huvud och kropp får jobba, perfekt för mig som ibland inte vet var jag har höger och vänster. Ida kämpade tappert på hon ochså och fick beröm av ledaren :-) Hemma blev det en bastu och nu snart sängen känner jag. Nästa vecka kommer väl att gå fort som attan och vips så är det fredag och Julafton!


Tjillevipps!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar