lördag 4 december 2010

Kan själv jag!


Igår var det personalfest med jobbet, jag hade valt att ta det lugnt minsann. Det gjorde jag bokstavligt ochså, väldigt lugnt! Blev inte mycket drickbart för mig, men lite gott slank det ner. Det är alltid roligt att träffas utanför jobbet och umgås mer festligt. Tiden går ju så snabbt när det pratas och skrattas i ett. Lite idol hann vi med ochså, tyvärr åkte min idol Olle ut, men å andra sidan blev jag saligt såld på Jay`s tolkning av In the getto. Vilken kille, jubel och håret reste sig på kroppen. Bjuder på hans version här. Lyssna och njut:

http://www.tv4play.se/noje/idol_2010?title=jay_smith_-_in_the_ghetto&videoid=1156733

Imorse vaknade jag tidigt ändå, uppe vid 06 och rantade, att man inte kan sova när det finns möjlighet, blir så trött (?!) Begynnande huvudvärk ochså, bakfull av ingenting, ja det är jag det. Somnade gudskelov om med en ipren i kroppen.

På fm befann sig jag och Urban på corepasset iaf. Seg i kroppen efter gårdagens kväll, men det var bara att bita ihop. Hon kör hårt Carina, idag kändes det som riktigt hårt, undrar varför???

Nu på em gjorde jag debut på mina längdskidor (förlåt Kicki, men vi kör ju imon ändå). En ny upplevelse. Gick väl ganska bra med Urban med som coaching, men efter att pepprats med tips och råd gav jag mig iväg med mottot KAN SJÄLV! Efter ca 200 m kom en nätt utförsbacke där jag gjorde första vurpan, stavarna i snön och jag ramlade rättt bakåt med armarna kvar i stavarna. Aj, va ont det gjorde i axlarna, men det var bara att kava vidare. Hann med en vurpa till ochså, kan ju säga att balansen inte var på topp. Det var en underbart vacker dag och jag bjuder på några fina vinterbilder.



Nu hoppas vi på en lika fin dag imon när vi ska ut och skida igen!

Tjillevippen!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder. Vart åkte du såg så himla fint ut?
    Ja, det är ett hårt pass, men vi blir enormt starka i kärnan, vilket kommer att hjälpa mycket i skidåkningen.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Golfen var det. Så underbart vackert. Men efter 2 km kom jag på att shit jag är ju själv här! Livrädd för våldtäcksmän och knivmördare, alltså galningar överhuvudtaget.
    Ja, passet är hårt, men BEHÖVLIGT!

    SvaraRadera