söndag 5 december 2010

Skiddag nr 2

Idag hade jag skiddate med klassikerkompisen och vi fick även med oss grannen som oväntat dök upp och ville ut och skida. Han drog lite snabbare än oss kan jag säga, men efter en stund snirklade han sig tillbaka och la sig bakom oss. Vilket var perfekt då han kunde ge oss lite tips på vägen. Dessa tips mottogs välkommet medan jag mest blev irriterad på Urban igår när han ville ge tips och råd. Konstigt det där.

Gick skapligt bra idag ochså eller över förväntan kan man väl säga lite segare i kroppen idag bara. Känner tyvärr av axeln när jag åker och det blev inte bättre efter förra combatpasset när jag gjorde illa den ordentligt, därför hoppar jag över combaten idag och är snäll mot axeln. Rundan idag blev 6 km. Lite filning på tekniken så kanske 3 mil kan låta överkomligt...kanske!!!

Annars ganska skön dag med skidor på tv, glögg och pepparkaksbak, men skönt att bara ta det lugnt. Kom nyss in från en promenad med Urban det var verkligen fint och härligt ute, värsta Narnia känslan befann sig. På prommisen ringde sötaste Casperkusinen och ville komma och hälsa på, själv. Det blir alldeles för sällan vi har honom här tiden går så fort, men nu blir det iaf lite bus med kusinerna.

Det här med att träffa vänner och släkt blir alldeles för sällan. Känns som man åkte och hälsade på mer hos varandra förut, hade man mer tid då eller prioriterar vi annorlunda nu? Men man vill ju inte prioritera sina vänner i andra hand egentligen, men det är ju det här med tiden. Nu träffas man på affären och avslutar alltid med samma fras: Vi måste ju träffas snart! Ibland träffas man när man delar med sig av sin yrkeserfarenhet och får då samtidigt in en middag, men så ska det väl inte vara. Nä, nu försöker vi prioritera vänner och bekanta bättre, THATS IT!
Ha en fortsatt trevlig 2:a advent!

3 kommentarer:

  1. Åh vad du ligger i med skidorna! Hojta till om du har planerat något mer, vill också åka!

    SvaraRadera
  2. Är det inte bara så att eftersom barnen blir större för de och deras aktiviteter styra mer. För nog var det så att när de var i dagis åldern var det mycket mer hälsa på och käka middag med varandra. Nu ska det passa för 6 pers (iallafall i vår familj) innan det kan bokas nått. Men jag ser iallafall fram mot nyår då vi riktigt får rå om varandra :-)) Kram

    SvaraRadera
  3. Maarit: Jag hojtar högt och ljudligt!
    Fia: Va roligt att du skriver en lite snutt. Ja, nu ser vi framemot ett trevligt nyår med mycket gotta och mys. Kram på er goa vänner!

    SvaraRadera