torsdag 2 december 2010

Simtur i dec

Ännu en kall dag. 18 grader imorse när jag åkte vid 06 och 15 grader vid lunch när jag kom hem. Trotsade vädret och tog mig en promenad efter jobbet iaf, det bet rejält i kinderna och håret förvandlades till vitt. Friskt, är väl rätta ordet, men ochså gnistrande vackert med all frost på träden och solen som sken på berget och rejält knarr under skorna. Nejdå, jag var inte i Narnia och gick utan dessa vackra vyer får man njuta av när man bor på "landet".

Hämtade Ida som var väldigt fryssen och vi åkte hem och gjorde en Pollykaka, denna gång till mina arbetskollegor och inte till mig. Ida valde att hoppa över ridningen idag när det var så kallt och vi bestämde oss för at ta med oss Linus för att åka och bada istället. Inte mycket folk där inte, men det gjorde ju ingenting nästan hela bassängen för oss själva. Själv lyckades jag få ihop 50 längder så nu är man på g till vansbro som vi nu även är anmälda till. Lite filning på tekniken av någon skulle verkligen behövas då nacken är som en sprättbåge, vet inte riktigt hur jag ska hålla den...

Nu brasa resten av kvällen och imorgon väntar personalfest och då kommer även min gamla kollega som slutat hos oss att komma, såå roligt!
Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar