lördag 11 december 2010

Skidor och Luciashow

Jag fryyyser som en liten myra efter att setat 3 timmar i ridhuset och tittat på Hrs-Luciashow. Duktigt ordnat tjejer.

Tidigare på fm blev det en sväng på längdisarna igen denna gång Edskenspåret. Bra spår och hade min skidcoach, grannen med även idag. Idag var även Urban med på lånade vallningsfria skidor sen 15 år tillbaka. Herregud vad han fick kämpa stackars Urban, skidorna gled inte en centimeter inte ens utför, blev t om så orolig att jag ringde för att höra vart de tagit vägen för det tog sån tid. Alla som känner Urban kan ju tänka sig vilket humör han var på efter 8 km stakning...Vi hade även med oss grannens sportfreak till son, men han såg vi bara i typ 5 meter innan han försvann med vinden.

Jag kavade på i min egen takt och erkänner att det inte världens roligaste grej att åka skidor, men jag ger inte upp, 9 km blev det idag.

Några tips från min skidcoach:
  • Böj mer på knäna
  • "Nig" mer i dubbelstakningen
  • Sätt inte stavarna så lång fram , vid höften är bra
  • Skjut ifrån med tårna
  • "Småspring" med korta steg uppför

Japp, det ska jag tänka på. Imorgon blir det nya tag med min coach och en klassikerkompis och då får vi säkert fler braiga tips. Idag var det Supersturday på Aerostep med b la ny realise på Body combat, detta hade jag verkligen viljat gå på, men den krockade tyvärr med Luciashowen idag så jag får väl testa nya programmet en annan gång.

Nu ska jag lägga mig i bastun med en öl och bara slappa. Imorgon fyller även världens goaste 3-åring år så då blir det kalas.

Trevlig lördag!

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar