tisdag 21 december 2010

Skidäventyr med coachen!

Blev en riktig pysseldag idag på jobbet, masstillverkning av smällkarameller och snögubbar. Det börjar märkas att julen närmar sig och barnen har förväntningar och även mycket kryp i kroppen. Minns ju själv hur pirrigt det var så här dagarna före dopparedan. Vad jag minns så var det en lång väntan dagarna före och man var alltid ledig de dagarna. Nu jobbas det tills dagen före och sen...JULAFTON! Endast två dagar kvar att jobba sen ledig i 10, jippie!!!

Efter jobbet gav jag och skidcoachen oss iväg på en kall och jobbig tur även denna tisd -18 gr kallt. Vi körde elljus spåret eftersom det på golfen var ospårat. Det var nästan bara uppför (kändes det som iaf...) och två gigantiska nedförsbackar, iaf enligt mig där jag ligger i min skidåkning. Jag är skiträdd för nedförsbackar, livrädd! Känner mig som Bambi på okontrollerade skidor utan någon kontroll alls. Hoppas att jag hittar balansen i detta för det är ju svårt att ploga sig fram...:-)

Nu har vi precis monterat färdigt min (vår) julklapp, ett nytt vardagsrumsbord, fint blev det! Nu lite tv, fast jag verkligen skulle behöva röja igenom huset med tanke på att det ska firas jul på gg7 i år.
Tjille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar