tisdag 28 december 2010

Längd och flyt!

Imorse, klockan ställd och skidåkning på schemat. Även denna gång med trevligt sällskap, coachen och Virens. Denna tur måste jag ge en eloge till min vallare som hade lyckats storslaget med mina skidor. En aningens bakhalt, men ett glid jag inte upplevt under hela min skidsäsong...(den är ju så lång ochså...) Perfekt temperatur t om så jag var tvungen att klä av mig mitt i skogen och använda trädet som galge. Denna dag lyckades vi få ihop 13 km och det kändes riktigt bra. Men det var väl tur det eftersom jag på vår förra tur tog mig igenom mer död än levande.

"Team Latrin"

Väl hemma frös jag dock så ini bombens och det bestämdes att badhuset vore nog ett bra ställe att värma upp sig på idag. Fler hade samma tanke som jag, men det var dock skitkallt i bassängerna t om i bubbelpolen, vilken besvikelse! De öppnade reahbassängen och där var temperaturen iaf behaglig. För att bli varm körde jag några svängar i stora bassängen och gnetade ihop 40 längder. Det är väl lika bra och testa om man håller sig flytande tills Vansbro.

Efter badet var vi till BMX-hallen och höll andan ett tag när Linus körde, hua, det är (nästan) jobbigare att titta på honom än att träna, livrädd för alla trix han gör! Duktiga Limpan!

Väl hemma nu vankas taccos och sen tror jag soffan är stället för mig ikväll, imon väntar 3-rättersmiddag efter en förlust på Alborgen tidigare i höstas och då är det bara att bjuda!

Tjille!


1 kommentar:

  1. OJ! 13 km - superbra jobbat! Måste komma igång med skidåkningen jag också...Skyller på att det är för kallt, för mörkt, för snöigt...kan nog inte komma på mer ;)

    SvaraRadera