tisdag 14 december 2010

Åksjuk?

Gårdagen tillbringades i Gävle och Valbo med julklappshandel då jag hade semester. Herregud, vad pengar handeln måste dra in denna månad, det är ju inte klokt, och som Linus sa, och allt bara för en dag!

Semesterdagen innehöll även en fika med bästa Fian, mycket trevligt :-) och en snabb titt på luciatåg till häst. Kvällen tillbringades med läxläsning, hjältegala (!?) och mys med barnen i soffhörnet.

Ikväll hämtade min coach upp mig för en tur i spåret, hmm, -18,5 gr kallt, okej då, svek ju han och klassikerkompisen i söndags så det var bara att bita ihop. Kändes helt okej de första km med bra glid och ork. Dock höll vi på att frysa ihjäl om händerna framförallt tummarna, men det hade coachen bot på. Ett stopp där vi stoppade tummarna i snön!!!!!!... för att att sedan stoppa ner handen i handsken igen och ja faktiskt så kom cirkulationen igång och även värmen. Eftersom det var mörkt och ingen belysning på Golfen så hade vi pannlampor på och jag tror faktiskt att jag blev åksjuk!!!!!

Jag hade full fokus på spåret och tror att den "fladdriga" lampan gjorde mig yr och illamående. Detta är tydligen ett vanligt fenomen för enduro åkare som åker när det är mörkt, nu gick det ju inte fullt så fort för oss, men hann ju med en vurpa i nedförsbacken så stackars Gunnar fick gira vänster ut i snön. Sen höll han dock ett betryggande avstånd när jag skrek: Nedförsbacke!
Fast nu är det ju så att nedförs backarna inte är gigantiska där, men tydligen nog stora för att göra vurpor!!!! 6 km blev det idag.

Redo för tur! Kolla in min pannlampa, gigantisk, men jättebra!

När jag kom hem möttes jag av tända ljus, många tända ljus och denna bricka som min goa dotter hade fixat. Åhh, vad det värmer i en mammas hjärta. Älskar dig gumman!

Tjillevippen!


4 kommentarer:

  1. Bra jobbat (med den lampan dessutom - är den lika tung som den ser ut ;)
    Vilken supergullig dotter som fixat en fikabricka!!

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att du tittade förbi!! Men va gulligt av Ida, jag förstår att du blev glad :-)

    /Sofia

    SvaraRadera
  3. Gulliga Ida=)!! Du jag tror inte vi behöver oroa oss för flera lampor din såg rejäl ut;) Tyvärr så tror jag att jag oxå blir åksjuk, har liksom lite anlag för det! T ex hissar och karuseller. Man kanske kan ta åksjuketabletter innan?! Kram Häxan

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så var ju inte lampan min utan Mattias. Jessika, den var inte så tung som den ser ut, märkte knappt av den, förutom att jag blev åksjuk!!!

    SvaraRadera